مسترقد
مسترقد

افزایش قد

افزایش قد

افزایش قد در بزرگسالی یکی از مسائل مبهم و مهم است که برای آن تبلیغات زیادی انجام می شود. اکثر افرادی که قد کوتاهی دارند به دنبال راهی مطمئن و ایمن برای افزایش قد پس از سن رشد هستند؛ اما مگر چنین روشی وجود دارد؟ پاسخ ما بله است. مسترقد خود را مسئول می داند تا شما را روش های افزایش قد پس از بسته شدن صفحات رشد ، آشنا کند پس با ما همراه باشید.

 اصلا چرا باید قد بلندی داشته باشیم؟ یکی از معایب افراد کوتاه قد انتخاب همسر و ازدواج است. بلند قد بودن یکی از مهم ترین اولویت هاست که جنس مخالف تان همواره به آن توجه دارد؛ مخصوصا اگر آقا باشید در اکثر مواقع، نگاه خانم ها به قد و هیکل شما است. افراد قد بلند درورزش نسب به کوتاه قدها موفق ترند چون ماهیچه های بزرگتری دارند. در ورزش هایی مثل تناسب اندام و بدنسازی افراد قد بلند با کمی تمرین و ورزش می توانند سریعا رقبای کوتاه قد خود را که سال ها تمرین کرده اند را از صحنه به در کنند؛ به همین خاطر هم هست که در مسابقات پرورش اندام همیشه افراد بلندقدتر شانس بیشتری برای برنده شدن دارند.

 بنابر تحقیقاتی که دانشمندان استرالیایی انجام داده اند افرادی که قد بلندی دارند درآمد بیشتری نسبت به افراد کوتاه دارند؛ از دلایل آن می توان به تبعیض قائل شدن بین قد بلند و قد کوتاه، عدم توجه به فرد قد کوتاه و جذابیت بیشتر افراد قد بلند اشاره کرد. این مسئله بیشتر به ناخودآگاه افراد در تصمیم گیری برمی گردد که به صورت اتوماتیک انجام می شود. 

افراد قد بلند چون اندکی احساس برتری نسبت به اطرافیان خود دارند اعتماد به نفس بیشتری نیز دارند. به همین خاطر است اکثر سیاستمداران و ثروتمندان قد بلندتری نسبت به سایر افراد دارند؛ اما افراد موفق کوتاه قد زیادی هم وجود دارند که پیشرفت چشمگیری داشته اند اما در این جا منظور ما اکثریت و اقلیت است. اجازه دهید بیشتر در مورد افزایش قد بدانیم.  

اغلب افرادی که قد کوتاهی دارند حسرت داشتن قد بلند را دارند چون در مقایسه با یکدیگر افراد قد بلند محبوبیت بیشتری دارند. معمولا افراد قد بلند نسبت به بقیه اعتماد به نفس بیشتری دارند و حتی برای جذب در کار و کارهای روزمره از شانس بیشتری برخوردار هستند.

برای افزایش قد چه کار کنیم؟

همان طور که در بالا گفتیم قد یکی از صفاتی است که به طور مستقیم تاثیر بسزایی در روحیه و شرایط اجتماعی فرد دارد؛ مهمترین عاملی که در تعیین قد ما نقش دارد ژنتیک است که از پدر و مادر دریافت می کنیم. بنابراین والدینی که قد کوتاهی دارند نباید انتظار داشته باشند که فرزند آن ها دارای قدی بلند باشد. در ادامه با مسترقد همراه باشید تا شما را با راه های افزایش قد در بزرگسالی آشنا کنیم.

تمرینات کششی مستر قد

ما در تیم مسترقد طی تجربیاتی که برای افزایش قد کسب کرده ایم به راه هایی برای افزایش قد حتی در سنین بالا رسیده ایم و به شما عزیزان این اطمینان را می دهیم که به راحتی می توانید افزایش قد را قبل و بعد از سن بلوغ تجربه نمایید.

خیلی از افراد هم مثل شما به دنبال افزایش قد بعد در بزرگسالی بوده اند و الآن به قد مد نظر خود رسیده اند؛ پس هیچ وقت برای قد بلند شدن دیر نشده است.

کلیه آموزش های این سایت در تاریخ ۱ آبان۱۴۰۱ آپدیت شده اند. مشتریانی که قبل از این تاریخ اقدام به تهیه پکیج کرده اند به پنل کاربری مراجعه نمایند.

مزیت روش مسترقد نسبت به سایر

برای افزایش قد راه های زیادی وجود دارد که در ادامه ی نوشته می توانید تمام روش ها را بخوانید؛ برای افزایش قد بعد از بزرگسالی می بایست عمل جراحی انجام داد و مسلما حداقل چندین ماه را باید در خانه بمانید و عوارض شدیدی که ممکن است در انتظارتان باشد.

مزایای استفاده از تمرینات افزایش قد مستر قد

اینفوگرافیک افزایش قد

عوامل موثر بر افزایش قد

۱. ژنتیک

ژنتیک

ژنتیک تاثیرگذارترین عامل برای افزایش قد است؛ طبق تحقیقات دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که تقریبا ۸۰ درصد اندازه قد هر فرد از پدر و مادرش به ارث رسیده است. بنابراین اگر فرزندتان قد کوتاهی دارد و شما نیز قدتان کوتاه است نباید تعجب کنید. اما ناامید نشوید چون قد یک صفت چند ژنی می باشد و ممکن است صفت قدبلندی را از عمو، دایی و حتی پدربزرگ خود دریافت کنید.

قد ما را حدود ۷۰۰ ژن مختلف کنترل می کند. البته بعضی به صورت مستقیم افزایش قد را کنترل می کنند و بقیه هم به صورت تاثیر بر ترشح هورمون رشد عمل می کنند. انسان ها با پیشینه های قومی و قبیله ای مختلف به خاطر دارا بودن DNA های مختلف،قد متفاوتی نیز دارند. از نتایج ساختار ژنتیکی می توان به غول پیکری و کوتولگی اشاره نمود.

۲. رژیم غذایی کامل داشته باشید

رژیم غذایی کامل برای افزایش قد

مسلما مصرف یک رژیم غذایی دارای تنوع و حاوی مواد مغذی می تواند به شما کمک کند که بدن سالم تری داشته باشید و در پی آن بیشتر قد بکشید. به عنوان نمونه تا حد ممکن از مصرف نوشابه ها، فست فود و پیتزاها تا حد امکان امتناع کنید و استفاده از پروتئین، سبزیجات و میوه ها را جایگزین کنید. مهم ترین مواد غذایی موثر بر افزایش قد عبارتند از:

  • کلسیم

اصلی ترین ماده معدنی برای سلول های استخوانی کلسیم است که به رشد و بازسازی سلول های استخوانی کمک می کند؛ از این رو استفاده از غذاهای حاوی کلسیم مخصوصا در سن بلوغ اجباری است؛ لبنیات، سبزیجات، ماهی و سویا سرشار از کلسیم هستند.

  • ویتامین D

یکی از ارکان اصلی رشد و بازسازی سلول های استخوان همین ویتامین است؛ افرادی که در سن رشد هستند می بایست حتما از مواد غذایی حاوی ویتامین D  استفاده نمایند؛ تخم مرغ، ماهی، لبنیات و قارچ سرشار از ویتامین D هستند.

  • روی

روی هم مانند کلسیم و ویتامین D برای رشد استخوان ها ضروری است و برای داشتن قد بلند تر حتما از منابع غذایی حاوی روی استفاده کنیم. حبوبات، تخم مرغ، مارچوبه و سبزیجات سرشار از روی هستند که باید حتما در سبد غذایی مان گنجانده شود.

  • ویتامین ها و مواد معدنی دیگر

به جز موارد بالا ، مواد مغذی دیگری وجود دارند که برای افزایش قد حتما باید در سبد غذایی مان افزوده شود؛ از کربوهیدرات ها گرفته تا پروتئین. البته ممکن است در شرایطی که بدن قادر به جذب برخی از مواد مغذی باشد پزشک تان استفاده از مکمل های دارویی را مطابق با شرایط تجویز کند. مثلا مکمل های حاوی کلسیم و روی و مولتی ویتامین ها.

۳. داشتن الگوی خواب ثابت

خواب منظم برای افزایش قد

برای داشتن قد بلند بهره بردن از یک الگوی خواب نرمال و ثابت بسیار مهم می باشد.جالب است که بدانید غده ی هیپوفیز شب هنگام هورمون های رشد را ترشح می کند.هورمون های رشد همان گونه از نام آن پیداست موجب افزایش قد و همچنین ضخیم شدن استخوان ها می شود. داشتن عادت خواب یا همان الگوی خواب مناسب حیاتی است؛ اگر این الگو به هم بریزد همه ی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. مثلا اگر موقع خواب حالت بدنتان غیر عادی باشد ممکن است باعث فشار آمدن به گردن و ستون مهره ها شود و همین امر در رشد فرد تاثیر منفی بگذارد.

اخیرا پژوهشگران دانشگاه ویرجینیا بر روی ۲۳ نوزاد آزمایشی را انجام داده اند. محققان در این آزمایش از والدین نوزادان خواستند که قبل از خواب نوزادشان نحوه خوابیدن آن ها را ثبت کنند. در نتیجه این تحقیق محققان مشاهده نمودند که زمانی که نوزاد در وضعیت صحیح و درست می خوابد،میزان رشد قد نوزاد به صورت میانگین حدود ۴۳ درصد افزایش می یابد. همچنین در ازای یک ساعت خواب اضافه شبانه حدودا ۲۰ درصد به قد نوزادان اضافه می شود.

۴. ورزش کردن

ورزش کردن برای افزایش قد

همه ی افراد در کل بازه های سنی باید ورزش کنند؛ حتی کودکان نیز برای افزایش ترشح هورمون رشد می بایست به صورت منظم فعالیت داشته باشند. طبق تحقیقات انجام شده ورزش هایی مانند بسکتبال، والیبال، ژیمناستیک، یوگا و اغلب آن ها موجب افزایش قد افراد از حد نصاب خود دارند.
همچنین سالمندان می توانند با انجام ورزش هایی مانند پیاده روی از خمیدگی کمر و ستون فقرات جلوگیری کنند و حتی از قرار گرفتن در معرض سایر بیماری ها در امان باشند.

۵. حالت بدن

وضعیت بدن برای افزایش قد

این خیلی مهم است که در طول شبانه روز بدن شما در چه وضعیتی قرار دارد؛ مثلا هنگام نشستن پشت خود را خمیده نگه می دارید یا راست و یا زمان راه رفتن کمرتان صاف است یا حالت قوس دارد. جالب است بدانید وضعیت بدن شما در دوران بلوغ بر افزایش قد تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال قرار گرفتن طولانی در پوزیشن خمیدگی باعث ایجاد انحنا در ستون فقرات شده و به مرور زمان فرد کوتاه تر از حالت عادی خود به نظر می رسد.

این در صورتی است که راه رفتن با کمر صاف و قرار نگرفتن در حالت خمیدگی می تواند در دوران بلوغ قد شما را تا ۵ الی ۷ سانتی متر افزایش دهد. بنابراین توصیه می کنیم که در راه رفتن و نشستن و خوابیدن دقت نمایید که در وضعیت بدنی صاف و بدون خمیدگی کمر و شانه ها باشید؛ همچنین دست ها را درون جیب نگذارید و در عوض به بدن نزدیکتر کنید و اندکی پاهایتان را از هم باز کنید. برای صاف نشستن هم می توانید از صندلی های فاقد پشتی استفاده نمایید. در مورد خوابیدن هم باید بگوییم که در حالت پهلو بخوابید یا به صورت صاف دراز بکشید تا ستون فقرات دچار انحناء نشوند.

تاثیر بلوغ بر افزایش قد

تاثیر بلوغ بر افزایش قد

همه ی افراد در حالت عادی در دوران نوجوانی و بلوغ، افزایش قد را تجربه می نمایند؛ البته رشد ناگهانی که بالای ۱۰ الی ۲۰ سانتی متر است. همچنین قد کشیدن دختران و پسران سیکل و حالت های مختلفی دارد که در ادامه به صورت مختصر به آن می پردازیم؛

  • دختران معمولا تا سن ۸ سالگی در کودکی به سر می برند و پس از آن بسته به شرایط ژنتیکی از ۸ سالگی تا ۱۳ سالگی ممکن است به سن بلوغ برسند. در این حالت دچار تغییرات ظاهری زیادی می شوند که بارزترین آن افزایش قد است؛ معمولا پس از ۱۶ سالگی رشد قد دختران متوقف می شود و در این سن حداکثر میزان قد را دارند.
  • پسران هم کمی دیر از دختران به سن رشد می رسند و معمولا بین ۱۱ تا ۱۳ سالگی بلوغ را تجربه می کنند؛ در این مدت صفات جدیدی در آن ها ظاهر می شود که بارزترین آن افزایش قد است؛ رشد قد پسران نیز معمولا تا سن ۱۷ الی ۱۸ سالگی ادامه می یابد و پس از صفحات رشد استخوان ها بسته می شود.

لازم به ذکر است که همیشه استثناهایی وجود دارد و دختران و پسران ممکن است کمی زودتر یا دیرتر به سن بلوغ می رسند که در این مورد لازم است با پزشک مشورت داشته باشید.

سوالات متداول

همان گونه که در قسمت بالا گفته شد عوامل زیادی در قد ما نقش دارند که تغذیه ، عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی مثل ورزش و خواب نقش بسیار مهمی در فرآیند قد کشیدن دارد. انجام ورزش هایی مثل بسکتبال و والیبال برای افزایش قد عالی هستند؛ مثلا بیشتر افرادی که قبل از سن بلوغ به سمت این دو ورزش رفته اند قد بلند تری نسبت به سایر افراد و حتی برادر و خواهر خود دارند. همچنین ورزش هایی مثل یوگا، ژیمناستیک، شنا، پلانک و دوچرخه سواری برای افزایش قد مفید هستند. اما اگر به دنبال راه حلی مطمئن برای افزایش قد هستید پیشنهاد می کنیم پکیج ما را تهیه کنید.

ببینید اگر سنتان بالای ۱۸ سال باشد و صفحات رشد شما بسته باشد می توانید از تمرینات سایت ما استفاده نمایید تا به قد مدنظر خود برسید. این تمرینات را در قالب یک پکیج به شما عزیزان عرضه کرده ایم.

همانطور که در بالا گفتیم عواملی مثل تغذیه، ژنتیک و خواب و ورزش می تواند باعث افزایش قد بشود اما در سنین بالا می توانید از تمریناتی که ما برای شما لحاظ کرده ایم استفاده کنید تا به قد مطلوب برسید. ناگفته نماند پکیج مستر قد برای همه سنین قابل استفاده است.

تقریبا می توان گفت که حداکثر سن برای رشد همه افراد ۲۰ سالگی است که آن هم در مقادیر خیلی اندک رخ می دهد. همچنین برای تحلیل قد خود می توانید قد پدر و مادر و بستگانتان را در نظر داشته باشید؛ به احتمال بالای ۹۰ درصد قد شما به یکی از بستگانتان نزدیک است. اما بعد از سن ۱۸ سالگی و بلوغ می توانید با استفاده از پکیج مستر قد به راحتی افزایش قد را تجربه نمایید.

یکی از اصلی ترین گزینه ها برای افزایش قد داشتن یک رژیم غذایی مناسب است؛ اگر در رژیم غذاییمان کلسیم، روی ، ویتامین های گروه «ب» و ویتامین «دی» باشد شاهد افزایش قد قابل قبولی خواهید بود. استفاده از لبنیات به خصوص شیر و حبوبات و پروتئین برای رشد قد ضروری است.

مهمترین عامل برای تعیین میزان قد هر فرد، ژنتیک است. چه بسا افرادی که رژیم تغذیه ای نسبتا نامناسبی داشته اند اما قد بلند هستند؛ بنابراین اصلی ترین عامل تعیین قد همان ژن ها هستند.

بله ورزش یکی از میانبرهای عالی برای افزایش قد است؛ مخصوصا افرادی که پدر و مادرشان قد کوتاهی دارند توصیه می شود ورزش کردن را در برنامه روزانه خود داشته باشند.

در حالت عادی امکان افزایش قد در این سن وجود ندارد اما نگران نباشید. با استفاده از تمارین و حرکاتی که ما در نظر گرفته ایم می توانید به راحتی افزایش قد را حتی در سنین بالا تجربه کنید.

تاریخ آپدیت: ۱ آذر ۱۴۰۱